11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dpsi.ss.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Algı psikoloji alanındaki temel teori ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma
  • Algı süreçlerini gösteren laboratuar uygulamaları yapabilme
  • Algı psikoloji alanındaki teori ve uygulamaları kritik bir şekilde değerlendirebilme ve karşılaştırabilme
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Algı konusuna teorik yaklaşımlar Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, Chapter 1. & Ek okumalar.
2 Algı psikolojisindeki araştırma metotları Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, Chapter 2. & Ek okumalar.
3 Görsel sistem Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, Chapter 3. & Ek okumalar.
4 Temel görsel fonksiyonlar Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, Chapter 4. & Ek okumalar.
5 Temel görsel fonksiyonlar Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, Chapter 4. & Ek okumalar.
6 Görsel örüntü algısı Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, Chapter 5. & Ek okumalar.
7 Uzaklık ve boyut algısı Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, Chapter 6. & Ek okumalar.
8 Renk algısı Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, Chapter 7. & Ek okumalar.
9 Hareket algısı Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, Chapter 8. & Ek okumalar.
10 Ara sınav
11 İşitsel sistem ve temel işitsel fonksiyonlar Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, Chapter 9 & 10. & Ek okumalar.
12 İşitsel örüntü algısı Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, Chapter 11. & Ek okumalar.
13 Deri duyumları Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, Chapter 12. & Ek okumalar.
14 Kimyasal duyumlar Foley, H. J. & Matlin, M. W. (2010). Sensation and perception, Chapter 13. & Ek okumalar.
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda bahsedilen kaynaklar ve power point sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
27
Final Sınavı
1
40
    Toplam
215

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirebilmek. X
2 Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceleyebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. X
4 Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. X
5 Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. X
6 Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek.
8 Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. X
9 Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. X
10 Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek. X
11 Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010